Reklama w internecie staje się ostatnio coraz bardziej popularna. Ta forma dotarcia do klienta jest stosunkowo tania i niezwykle efektywna. Przekonuje się o tym coraz więcej producentów i usługodawców. Liczne domy mediowe i agencje e-marketingu doskonale wyczuwają wzrost koniunktury na usługi takie jak reklama w internecie.
Warto więc się zastanowić, jakie zalety i wady niesie za sobą reklama w internecie.
Jakie zalety? Jakie wady?
Wydaje się, że zalet jest zdecydowanie więcej niż ewentualnych wad. Reklama w internecie jest bowiem niezwykle skuteczna, a przy tym naprawdę stosunkowo tania. Zwłaszcza w porównaniu z analogiczną reklamą umieszczaną w mediach tradycyjnych, takich jak prasa drukowana, radio czy telewizja.
Jak dotrzeć do klienta w najlepszy sposób?
Podstawową zaletą, jaką niesie reklama w internecie jest jej interaktywność. Cały czas możemy podtrzymywać relacje z naszym klientem za pomocą tak prostych i skutecznych narzędzi nowoczesnego e-marketingu jak poczta e-mail czy profesjonalnie prowadzony blog firmowy. Kolejną zaletą jest brak jakichkolwiek barier w zakresie dotarcia do naszego klienta: na przykład barier geograficznych czy czasowych. Reklama w internecie umieszczona na danej witrynie wyświetlana będzie dosłownie wszędzie na świecie, we wszystkich zakamarkach globu. Nie ma również żadnych barier czasowych, będzie ona wyświetlana przez cały czas, jaki sprecyzowaliśmy w naszym zamówieniu.
Kolejną ważną, a może nawet najważniejsza zaletą, takiej usługi jak reklama w internecie, jest możliwość ścisłego sprecyzowania naszej grupy dotarcia, głównie poprzez wybór odpowiedniego medium internetowego. Jak łatwo się domyślić producent sprzętu sportowego chętniej wybierze strony związane ze sportem czy rozrywką, natomiast firma ubezpieczeniowa może wybrać w tym celu e-sklepy, które oferują do sprzedaży samochody czy nieruchomości.
Oczywiście są również wady dla takiego segmentu usług jak reklama w internecie. Nie dotrzemy za jej pomocą do znacznej części odbiorców, którzy nie korzystają na co dzień z internetu. Takich potencjalnych klientów jest bowiem niemało.