Reklama w internecie to dziś doskonałe narzędzie marketingowe. Jeszcze niedawno na reklamę w mediach mogły sobie pozwolić tylko największe firmy, głównie międzynarodowe korporacje i inni globalni gracze dysponujący wielomilionowymi budżetami przeznaczanymi na cele reklamowe i promocyjne.
Ceny reklam czy kampanii reklamowych umieszczanych w tradycyjnych mediach drukowanych były bowiem bardzo wysokie. Zdecydowanie większe wydatki czekały reklamodawców gotowych finansować kampanie reklamowe w stacjach radiowych czy telewizyjnych.
Rozwiązanie dla małych i średnich biznesów
Jednak reklama w internecie sprawia, że koszty jej sfinansowania są wielokrotnie wyższe. Na taką formę dotarcia do swoich potencjalnych klientów decyduje się coraz więcej firm. I bynajmniej nie są to tylko wielkie międzynarodowe koncerny, ale firmy z kategorii małych i średnich przedsiębiorstw.
Reklama w internecie jest nie tylko względnie tania, ale również niezwykle efektywna i skuteczna. Nie wymaga ona wielkich nakładów finansowych i skomplikowanej technologii czy zaawansowanego know-how. Przeprowadzenie takiej kampanii można zlecić jednej z wielu firm z branży e-marketingu działających na naszym rynku. W tej chwili działa już ich setki.
Do kogo kierować przekaz?
Reklama w internecie jest niezwykle skuteczna. Dzieje się tak dlatego, że klient zalecający jej umieszczenie ma możliwość bardzo precyzyjnego określenia grupy odbiorców, do których kierujemy nasz produkt lub usługę. Dodatkowo nie ma żadnych barier geograficznych lub czasowych. Reklama produktów oferowana na przykład w księgarni internetowej będzie się wyświetlała odbiorcom na całym świecie i w praktycznie nieograniczonym czasie.
Oczywiście reklama w internecie ma również swoje wady. Trzeba pamiętać, że nigdy nie dotrzemy do klientów, którzy nie mają dostępu do internetu lub mają kontakt sporadyczny. Firmy produkujące leki lub suplementy diety kierowane głównie do osób starszych powinny bardzo dobrze przemyśleć swoja strategię reklamową. W ich wypadku być może zdecydowanie bardziej skuteczna będzie reklama w mediach tradycyjnych.