Reklama w Internecie w dzisiejszym świecie to jeden z najczęstszych kanałów dotarcia do klienta. To właśnie w Internecie potencjalni a później realni klienci szukają opinii, produktów a przy okazji są oni odbiorcą reklam.
Reklama w Internecie ma wiele zalet.
Pierwszą z nich jest to, że ma nieograniczony zasięg odbiorców. Reklama w Internecie, jeżeli jest odpowiednio zrobiona i wykupiona w odpowiednim serwisie może dotrzeć do każdego miejsca na ziemi bez względu na szerokość i długość geograficzną. Kolejną zaletą, jaka niesie za sobą reklama w Internecie jest to, że możemy dobierając odpowiedni portal internetowy bardziej skierować ją do potencjalnych klientów. W momencie, w którym produkt jest skierowany na przykład dla młodzieży, to reklama w Internecie zamieszona na portalu internetowym odwiedzanym często przez młodzież trafi szybciej do grona docelowych odbiorców niż reklama telewizyjna. Kolejną zaletą, którą niesie reklama w Internecie umieszczona na portalach są jej koszty. Reklama stała – na przykład banner na portalu internetowym jest tańsza niż wyprodukowanie spotu reklamowego i umieszczenie go w ogólnokrajowej telewizji.
Przewaga czasu i geografii
Poza tym, jak już zostało wspomniane wcześniej reklama w Internecie ma nieograniczony zasięg geograficzny i czasowy. Podczas kiedy reklama telewizyjna lub na bilbordzie jest ograniczona czasowo i miejscowo, tak reklama w Internecie umieszczona na odpowiednich portalach potrafi dotrzeć do wielu odbiorców również poza granicami kraju. Dlatego reklama w Internecie ma wiele zalet i korzyści. Na pewno podstawową zaletą jest to, że jej zasięg jest praktycznie nieograniczony. Kolejną zaletą jest to, że przy odpowiednim doborze portali internetowych reklama ta potrafi dotrzeć bezpośrednio do potencjalnego klienta w bardzo krótkim czasie. Kolejną z korzyści, ale nie ostatnią jest cena, jaką ma reklama w Internecie, która biorąc pod uwagę skuteczność jest dużo lepiej dobrana i szybciej dociera do klienta niż ta umieszczona w gazetach, telewizji czy na przydrożnych bilbordach.