Reklama obecna jest w mediach wszystkich rodzajów. Prasa, radio, telewizja oraz Internet to miejsca, w których spotkamy wiele przestrzeni reklamowych każdego dnia.
Reklama pozwala przede wszystkim na nieodpłatne przez odbiorców korzystanie z mediów.
Treści w prasie…
Reklama w prasie przybiera kilka form. Przede wszystkim jest to reklama graficzna, która niejednokrotnie zajmuje całe strony periodyków. Dzienniki, tygodniki, miesięczniki, to te wydawnictwa, w których przeplatają się treści i zdjęcia z reklamami. Formą reklamy w prasie są również artykuły sponsorowane, które obok treści ogólnych zawierają treści reklamowe i prezentację zastosowania reklamowanego produktu lub usługi.
…i treści w telewizji
Reklama w telewizji dla wielu użytkowników jest irytująca, gdy nagle film zostaje przerwany przez reklamowy tasiemiec. Cena reklamy telewizyjnej jest jej najdroższą formą szczególnie, kiedy jest ona emitowana w godzinach największej oglądalności. Efekt reklamy telewizyjnej jest jednak największy, gdyż środki zainwestowane w reklamę telewizyjną w szybkim tempie zwracają się przez wzrost sprzedaży produktów i wzrost wartości marki.
Reklama radiowa pojawia się co pewien czas w formie słownej lub muzycznej. Pojawia się przede wszystkim przy zmianie audycji i bardzo rzadko jest irytującym przerywnikiem w czasie ich trwania.
Reklama w internecie, to przede wszystkim reklama kontekstowa, która przynosi największe korzyści reklamodawcą. Pozwala ona dotrzeć z reklamą do konkretnych osób, którzy w znacznej mierze stanowią potencjalnych klientów i przyszłych nabywców produktów danej marki. Reklamy internetowe pozwalają również bardzo często na automatyczny zakup reklamowanego produktu lub usługi, gdyż kliknięcie w baner reklamowy sprawia, że potencjalny klient przenoszony jest natychmiast do sklepu internetowego umożliwiającego natychmiastowy zakup. Niestety, coraz częściej użytkownicy Internetu używają wtyczek lub programów, które blokują wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych. Taki stan rzeczy sprawia, że sens zamawiania reklam w Internecie polega na przeliczaniu liczby wyświetleń i unikalnych użytkowników, którzy reklamę zobaczyli.