Internet daje nam wiele różnorodnych możliwości. Jest chętnie wykorzystywany nie tylko przez osoby prywatne, ale także przez przedsiębiorców. Idealnie nadaje się do reklamowania produktów i usług. Reklama w Internecie może przyjmować bardzo różne formy. Reklama bannerowa jest jedną z nich. Co warto o tej formie reklamy wiedzieć?
Czym jest reklama bannerowa?
W chwili obecnej ta forma reklamy w Internecie uważana jest za najstarszą. Do tego ten rodzaj reklamy jest najbardziej popularny. Jej skuteczność (mierzy się ją liczbą kliknięć) nie jest już tak bardzo wysoka, jak jeszcze kilka lat temu, ale nadal dzięki niej firma może liczyć na sukces. W przypadku reklamy bannerowej za pośrednictwem Internetu można wyróżnić kilka rodzajów. Przyjrzyjmy się bliżej kilku z nich.
Expand Banner
Cechą charakterystyczną tej reklamy bannerowej jej zmiana jej wyglądu i rozmiarów w chwili, kiedy internauta najedzie na nią kursorem. W zależności od celu przyświecającego reklamie, banner może się zmniejszać lub powiększać. Expand Banner ma za zadanie przyciągnąć uwagę internautów. Wielu specjalistów od reklamy internetowej przyznaje jednak, że w ostatnich latach jest skuteczność staje się coraz mniejsza.
Banner główny
To reklama, która polega z reguły na umieszczeniu banneru na górze strony. Ważne jest, aby reklama była widoczna dla użytkownika jako pierwszy element witryny. Z reguły bannery główne mają prostokątny kształt. Po kliknięciu w banner, użytkownik jest przenoszony na inną stronę www. W roli bannera głównego stosuje się animacje, rozbudowane filmy lub grafikę statyczną.
Pop – under
W tym przypadku treści reklamowe wyświetlane są pod oknem głównym przeglądarki. Warto podkreślić, że nawet po zamknięciu witryny reklama nadal pozostaje w tym samym miejscu. Reklama pop – under nie ma określonych rozmiarów maksymalnych.
Pop – up
Banner wyświetlany jest w nowo otwartym oknie przeglądarki. Reklama jest wyświetlane automatycznie, należy do mało lubianych przez użytkowników form reklamy bannerowej.