Internet zapewnia nam coraz większe możliwości. W sieci szukamy potrzebnych nam informacji, robimy zakupy i płacimy rachunki. Coraz częściej jest on także wykorzystywany jako narzędzie reklamy. Jakie są jej formy?
Bannery reklamowe
Są najstarszą formą reklamy w Internecie, która wciąż cieszy się bardzo dużą popularnością. Wśród tych form reklamy wyróżnić można kilka typów:
banner główny – zamieszczany jest u góry strony głównej i podstronach. Może mieć format Flash, GIF lub JPG. Banner główny może mieć różne rozmiary. Najbardziej popularny to 468×80 pikseli;
Pop-Up – wyświetlany w nowym oknie przeglądarki. Jest wyświetlany w sposób automatyczny, nie jest lubiany przez internautów. Podobnie jak główny może mieć różne rozmiary. Największe mają rozmiar 300×300 pikseli;
Expand Banner – zmienia się po najechaniu na niego kursorem. Zmianie ulega nie tylko jego wygląd, ale także rozmiary;
Pop-Under – wyświetlany pod głównym oknem przeglądarki. Jest to cecha, która pozwala odróżnić go od reklamy Pop-Up;
Scroll Banner – to tak zwana reklama pływająca, która zachowuje się w sposób niezwykle aktywny. Najmniej lubiany przez internautów typ bannerów
Strona internetowa
Służy promocji firmy lub marki. Jest najliczniej odwiedzana przez Internautów, trafia do najszerszego grona odbiorców. Dobra strona powinna zawierać treści stworzone wyłącznie na potrzeby danej marki albo firmy. Treści te powinny być prezentowane w sposób atrakcyjny dla odwiedzających ją internautów. Dzięki temu będzie ona przez nich odwiedzana regularnie i polecana innym. Na stronie mogą znaleźć się reklamy znane nam z ulicznych billboardów czy TV.
Inne sposoby na reklamę w Internecie
Ze względu na bardzo dużą popularność serwisów społecznościowych w celach reklamowych coraz większego znaczenia nabierają firmowe grupy dyskusyjne, blogi oraz fora. Popularną formą reklamy w Internecie jest także mailing, czyli rozsyłanie specjalnie przygotowanych wiadomości e-mail. Podstawą tej reklamy jest lista adresów. Formą reklamy mailingowej jest newsletter.