Obecnie Internet jest jednym z najpowszechniej stosowanym medium. Zaczyna on zastępować radio oraz telewizję, które można z powodzeniem słuchać i oglądać za jego pomocą. Przez to, że codziennie wiele osób spędza godziny korzystając z Internetu, daje to możliwość dotarcia do wielu milionów ludzi na całym świecie. Co za tym idzie, jest to dobre narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych. Jakie metody marketingu internetowego można wyróżnić?
Wyskakujące okienka
Jedną z najmniej lubianych form marketingu internetowego są wyskakujące okienka. Są to reklamy w postaci małych okienek, które wyskakują w rogu ekranu podczas przeglądania internetu. Tego typu reklamy są najmniej lubiane przez internautów, przez to często wielu z nich korzysta z aplikacji, które skutecznie je blokują.
Reklamy wideo
Reklamy wideo równie często co wyskakujące okienka są nielubiane przez internautów. Najczęściej z tego powodu, iż można je wyłączyć dopiero po jakimś określonym czasie np. 20 sekund. Internauci często szukają w filmach internetowych porad lub odpowiedzi na nurtujące ich pytania, dlatego nie chcą czekać i oglądać reklam, które najczęściej również są blokowane przez odpowiednie programy.
E-mail marketing
Do uprawiania tego typu marketingu stosuje się bazę danych maili. Tego typu bazy można tworzyć samemu lub poszukać gdzieś na internecie. Często tego typu zbiory e-maili można kupić na aukcjach internetowych. Marketing mailowy najczęściej kojarzony jest w spamie. Niestety wiele osób w ten sposób go stosuje jednak mądrze poprowadzona kampania może być przychylnie przyjęta przez klientów.
Więcej na http://performance360.pl/
Reklama skutecznościowa
Jest to rodzaj reklamy, które jest wymierzony na konkretny efekt. Ten tak zwany performance marketing polega na tym, iż opłata za reklamę pojawia się wtedy, gdy zostanie wykonana jakaś konkretna akcja. Są to np. reklamy Cost Per Click, gdzie stawka za reklamę naliczana jest dopiero po kliknięciu w link reklamowy. Oczywiście jest wiele różnych typów, na przykład Cost Per Call gdzie stawka naliczona jest po wykonaniu telefonu.
Marketing internetowy może być skutecznym narzędziem stosowanym do poszerzania znajomości marki wśród potencjalnych konsumentów. Ważnym jest, aby stosować go odpowiednio i nieuporczywie w stosunku do internauty.