Leasing aut budzi ciągle jeszcze szereg wątpliwości, nic więc dziwnego, że generuje również wiele pytań. Jednym z tych, które pojawiają się najczęściej jest pytanie o to, jak wybrać firmę, która zaoferuje go na najbardziej korzystnych warunkach. Mamy przy tym do czynienia z przynajmniej kilkoma metodami, każda z nich zaś posiada tak szereg zalet, jak i przynajmniej kilka wad.
Słuchaj głosu partnerów biznesowych
Leasing samochodów cieszy się na tyle dużą popularnością, że z pewnością nasza firma wcale nie będzie pierwszą, która zdecydowała się na taki krok. Nie zaszkodzi zatem, jeśli zainteresujemy się tym, z jakich rozwiązań korzystali nasi partnerzy biznesowi i co wpłynęło na ich decyzję o zaufaniu konkretnemu podmiotowi. Oczywiście, metoda ta przynosi korzyści przede wszystkim wtedy, gdy podchodzimy do niej z pewną dozą krytycyzmu. Nie możemy przecież zapominać o tym, że każda firma jest nieco inna, a tym samym nawet przez konkretny podmiot leasingowy nie musimy być traktowani tak samo, jak nasi partnerzy biznesowi. Jeśli jednak słyszymy, że Santander Consumer Multirent to podmiot, który się sprawdził, możemy zakładać, że także nasza współpraca z nim będzie satysfakcjonująca nawet, jeśli będzie się odbywać na nieco innych zasadach.
Korzystaj z rankingów
W sieci nie brakuje zestawień firm leasingowych i ich aktualnych ofert. Jeśli takie zestawienie jest przygotowane starannie, rzeczywiście jest nam w stanie dostarczyć konkretnych, przydatnych informacji. Dzięki coraz większej złożoności rankingów możemy porównywać nie tylko leasing aut nowych, ale i leasing samochodów używanych, otrzymujemy przy tym również wiele innych wartościowych informacji. Ponownie warto pamiętać o tym, że wszystkie zestawienia mają sens jedynie wtedy, gdy zaakceptujemy to, że pełnią wyłącznie funkcję pomocniczą. Nie da się jednak ukryć, że mogą stanowić dla nas naprawdę cenne wsparcie. Pozwalają na zorientowanie się, jak wygląda rynek usług leasingowych i podpowiadają, gdzie szukać najlepszych ofert.