Od lat ma wielu wiernych i zakochanych w marce i wyrobach fanów. Ma też konkurencję, dzięki której staje się coraz lepszą firmą. Firma Nike, bo o nią chodzi, powstała w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej w tysiąc dziewięćset sześćdziesiątym czwartym roku. Inspiracją dla nazwy było imię greckiej bogini zwycięstwa.
Historia najsłynniejszej marki obuwniczej
W stanie Oregon, w jego północno-zachodniej części leży Hrabstwo Washington, w którym Bill Bowerman i Philip Knight założyli firmę Blue Ribbon Sports. Zrazu zajęli się dystrybucja obuwia japońskiej firmy Onitsuka Tiger. Dwa lata później powstał pierwszy sklep firmowy w Santa Monika.
W 1971 BRS rozstała się z Onitsuka Tiger i wypuściła na rynek własną linię butów. A buty dla piłkarzy otrzymały nazwę greckiej bogini. Nike stała się odtąd nazwa całej linii. Buty nike i produkowana odzież sportowa zaczęła być reklamowane przez wielkich sportowców. W 1972 podpisano kontrakt reklamowy z kontrowersyjnym tenisistą rumuńskim Ilie Năstase.
W roku 1978 firma Blue Ribbon Sports oficjalnie zmieniła nazwę na Nike. Rok później do bytów wprowadzono opatentowany wynalazek. W konstrukcji podeszwy zainstalowano przestrzenie powietrzne, amortyzujące podczas biegania. W roku następnym firma wchodząc na giełdę, wypuszcza dwa i pół miliona akcji.
Nike dla koszykarzy
Nike air force jest kolejną udaną linią obuwia dedykowana koszykarzom. W podeszwie posiadają wcześniej wspomniane powietrzne membrany. Był rok 1982. Idąc dalej tropem koszykarskim, w 1985 powietrzne buty otrzymały nazwisko młodej gwiazdy koszykarskiej Michaela Jordana. Nazywały się Air Jordan. Od 1987 Air Max eksponują poduszkę powietrzną, która jest widoczna przez powłoki podeszwy. A rok później powstał do dziś popularny slogan reklamowy o brzmieniu − „Just do it” − Po prostu zrób to. W 1995 Nike podpisała umowy sponsorskie z wieloma klubami piłkarskimi z obu Ameryk oraz z jedną drużyną europejską. Był nią Arsenal London. Początek dwudziestego pierwszego wieku to akcja „Nike GO” prowadzona w związku z plagą otyłości wśród Amerykanów.
Od początku istnienia firma zwiększa obroty i zyski. I stała się liderem branży obuwia sportowego.