W stosunku do ostatnich 15 lat widoczny jest ogromny wzrost zmiany miejsca zamieszkania. Przeciętny Polak w wieku między dwudziestym pierwszym a dwudziestym szóstym rokiem życia zmienia mieszkanie średnio raz do roku. Dzieje się tak za sprawą znacznego wzrostu liczby studentów i z coraz szerszą ofertą przygotowaną dla tej grupy społecznej przez firmy zajmujące się nieruchomościami.
Wzrastają również oczekiwania lokatorów względem poszukiwanych lokali. Nie tylko brany jest pod uwagę komfort mieszkania i jego wyposażenie, ale również jego lokalizacja. Przede wszystkim kluczowy wydaje się być czas dojazdu na uczelnie lub do pracy, następnie odległość od dużych hipermarketów, bibliotek, miejsc rekreacyjnych i, na końcu, placówek służby zdrowia.
Usługi przeprowadzkowe
Przeprowadzki stały się popularne do tego stopnia, że powstaje coraz więcej firm oferujących takie usługi jak pakowanie i przewożenie rzeczy z miejsca w miejsce. Znalezienie ich nie stanowi problemu, wystarczy wpisać w najpopularniejszej wyszukiwarce frazę: przeprowadzki warszawa czy przeprowadzki kraków. W takich dużych miasta, w których odnotowuje się najwięcej studentów, przeprowadzki są najczęstszym zjawiskiem. Ale zmieniamy miejsce zamieszkania nie tylko przeprowadzając się na terenie kraju. Istnieje cały szereg wymiany studentów (np. Erazmus) między krajami Unii Europejskiej, takimi jak Francja czy Niemcy, które to, że upowszechniły się także przeprowadzki międzynarodowee. Naturalnie wpływ na taka sytuacje miały również wyjazdy w celach zarobkowych. Najwięcej Polaków zamieszkuje Zielone Wyspy: Anglię i Irlandię oraz Skandynawię – zwłaszcza Szwecję i Norwegię.
Przeprowadzki biur
Inną pokaźną grupą, dzięki której rozwijają się przedsiębiorstwa oferujące przeprowadzki, są firmy, zwłaszcza te o charakterze biurowym. Oczywiście przeprowadzki biur nie są równie częste jak migracje mieszkaniowe. Siedziba firmy tworzy jego wizerunek, to też lepiej prosperujące firmy starają się przeprowadzać do biur o wyższym standardzie. Oczywiście nie wszystkie firmy mogą pozwolić sobie na zmianę lokum. Firmy mające długa tradycję lepiej aby nie zmieniały zbyt często swojej siedziby, klient powinien wiedzieć gdzie może szukać danej firmy, częste migracje mogą mieć negatywny wpływ.