Reklama w internecie przybiera na sile. W głowach grafików, programistów, a nawet psychologów zaangażowanych w proces jej tworzenia rodzą się nowe pomysły na temat tego, jak uczynić reklamę bardziej dostrzegalną na stronie, a jednocześnie nie zaburzającą jej struktury i treści, jak sprawić aby reklama była odbierana, jako element strony, a nie jako wyświetlający się intruz.
Niektórzy programiści wiele czasu poświęcają problemowi programów blokujących wyświetlanie reklam. Bardzo często wiele czasu poświęcają oni na próbowaniu różnych sztuczek, które pozwoliłyby reklamie przedrzeć się przez blokadę i mimo wszystko pozwoliły na wyświetlenie się reklamy na monitorze użytkownika Internetu.
Internet – kluczowy sposób komunikacji
Tak duże zaangażowanie sił w marketing i reklamę internetową wynika przede wszystkim z faktu, że Internet staje się najważniejszym współczesnym medium, gdyż to właśnie tam większość osób poszukuje różnego rodzaju wiadomości i informacji. Internet także powoli zaczyna zastępować wielu osobom współczesne radia i współczesną telewizję, stając się medium nr 1 dla człowieka wyposażonego nie tylko w komputer, tablet, czy komórkę. Internet dzisiaj pojawia się powoli w lodówkach, pralkach, środkach komunikacji. Zatem, tak duże środki zaangażowane w reklamę internetową nie są przypadkiem, gdyż kto pierwszy stanie się wyraźnym liderem reklamy internetowej, ten może dominować w najbliższym czasie na całym rynku reklamowym i kreować ten rynek przez kolejne lata.
Reklama XX i XXI wieku
Patrząc na współczesne reklamy internetowe, trzeba zauważyć fakt, jak bardzo one się zmieniły. Niegdyś statyczne, bez ruchu, wyświetlające jakiś napis bez specjalnej grafiki. Dziś to projekty multimedialne zawierające w sobie dźwięk, treść pisaną, grafikę, czy też film stworzony nawet w technologii 3D.
Mając na uwadze rynek internetowy należy się spodziewać, że liczba zaangażowanych programistów i grafików komputerowych w rynek reklamy będzie wzrastała, a co za tym idzie będzie także wzrastała płaca najlepszych. Reklama na najczęściej oglądanych stronach za kilka lat osiągnie wyjątkowo wysokie ceny, ale Internet staje się medium nr 1.