Określenie to pojawia się w sieci coraz częściej. Czy pozycjonowanie organiczne jest czymś innym od znanego już dobrze i rozpoznawalnego pozycjonowania stron sensu stricto?
Nie. To dokładnie to samo. Organiczne pozycjonowanie strony w Google polega na podejmowaniu takich działań, dzięki którym strona znajdzie się wysoko w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania.
Przyświecają mu te same cele, opiera się na tych samych działaniach. Jedynie jedną kwestię warto uściślić: w ramach pozycjonowania nazywanego pozycjonowaniem organicznym nie ma mowy o działaniach sprzecznych z wytycznymi wyszukiwarek. Innymi słowy, to nowa odsłona starego i znanego white hat SEO.
Stare SEO w nowej odsłonie
W rzeczywistości trudno nawet mówić o nowej odsłonie działań SEO. Jakościowe, skuteczne pozycjonowanie zawsze było przedsięwzięciem długofalowym i opierało się na optymalizacji strony, wartościowym contencie i zdobywaniu wartościowych linków.
Na tym polu nic się nie zmieniło.
O ile jednak do niedawna można było pozwolić sobie na posłużenie się narzędziami wykorzystywanymi w black hat SEO, o tyle teraz wszystkie takie narzędzia znalazły się na cenzurowanym i wykorzystywanie ich do pozycjonowania wiąże się z przeogromnym ryzykiem.
Zacznij od kodu
Tego punktu w żadnym wypadku nie można pominąć. Każda kampania SEO powinna rozpoczynać od optymalizacji kodu strony. Z czasem ten element zyskał nawet na znaczeniu. Zmiany w kodzie, eliminację błędów i niedociągnięć, wymusza choćby różnorodność urządzeń używanych współcześnie przez internautów. Komputery PC powoli ustępują pola urządzeniom mobilnym – wyszukiwarki (Google) o tym wiedzą. Z ich punktu widzenia jednym z wyznaczników jakości jest dostępność strony i szybkość jej wczytywania się na możliwie jak największej gamie urządzeń odbiorczych.
Wartościowe treści, wartościowe linki
Są ważne nie tylko ze względu na samo pozycjonowanie organiczne. Mają spore znaczenie również wtedy, gdy decydujemy się na kampanie linków sponsorowanych. Stosowanie jakichkolwiek kodów reklamowych (remarketingowych) na stronach sprawia, że strony te są natychmiastowo brane „pod lupę” wyszukiwarek. Nawet jeśli strona wybroni się przed robotami – może być oceniona indywidualnie przez pracownika Google. Przez takie sito trudno się przedostać nawet bardzo efektownym, za to mało wartościowym serwisom.
Reasumując: pozycjonowanie organiczne to typowe white hat seo oparte na długofalowych działaniach pozycjonerskich (optymalizacyjnych) o możliwie najwyższej jakości.