Statystyki są bezlitosne – nawet ponad 96% polskich internautów może na bieżąco korzystać z najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki – Google. Gros użytkowników przegląda skupia się jedynie na pierwszej stronie wyników. Nieliczni docierają dalej. Na tej podstawie można by założyć, że pozostałe strony się nie liczą, jednak to nie do końca prawda – właściciele serwisów z dalszych pozycji mogą zawalczyć o obecność na pierwszej stronie wyników, a w razie potrzeby posłużyć się innymi niż pozycjonowanie, sposobami na zaistnienie w świadomości internautów.
Nie zmienia to faktu, że z punktu widzenia właściciela serwisu obecność w czołówce wyników jest jednym z najważniejszych gwarantów sukcesu. To dlatego pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO) wciąż pozostaje jednym z filarem marketingu ukierunkowanego na narzędzia wyszukiwawcze i marketingu internetowego jako takiego.
Dla kogo pozycjonowanie?
Każdy właściciel strony internetowej powinien pomyśleć o jej pozycjonowaniu i to już w trakcie tworzenia serwisu. Już na tym początkowym etapie należy mieć na uwadze optymalizację, przy czym optymalizacja stron z reguły postrzegana jedynie jako działanie mające na celu uczynienie ich przyjaznymi dla wyszukiwarek, w równym stopniu służy użytkownikom. Optymalizacja sprawia, że strona staje się czytelniejsza i bardziej przejrzysta dla przeciętnego internauty.
Pozycjonowanie już istniejących serwisów powinien natomiast poprzedzić rzetelny i wnikliwy audyt strony, który pozwoli na opracowanie strategii pozycjonowania, co znacząco poprawia efektywność działań. Więcej na temat usługi audytu seo przeczytać można tutaj.