Internet odgrywa w XXI wieku niezwykle ważną rolę w życiu bardzo wielu osób.
Codziennie strony WWW przeglądane są przez ogromną liczbę internautów. Sieć staje się więc idealnym miejscem do reklamowania produktów albo usług.
Jak wykorzystać Internet do reklamy?
Osoby, które chcą promować swoją firmę w Internecie powinny pomyśleć o założeniu firmowej strony WWW. Firmowa witryna internetowa to z jednej strony sposób na reklamę, z drugiej metoda na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. Strona internetowa firmy powinna być atrakcyjna dla odwiedzających ją internautów. Można ją wzbogacić o materiały audiowizualne, które będą prezentować produkty bądź usługi. Chętnie wykorzystywanym sposobem reklamy za pośrednictwem sieci są także rozsyłane do stałych klientów e-maile. Tę formę reklamy najczęściej stosują sklepy internetowe. Można także nawiązać współpracę z właścicielami innych stron WWW i zamieszczać na nich swoje banery – kliknięcie w baner przeniesie klienta na stronę naszej firmy. Do reklamy można wykorzystać także portale społecznościowe.
Akcje promocyjne
Wiele akcji promocyjnych toczy się dzisiaj za pośrednictwem sieci. Ich cel jest jeden: zachęcenie jak największej grupy przyszłych klientów do zrobienia większych zakupów w sklepach działających tradycyjnie lub online. Sklepy internetowe kuszą swoich potencjalnych klientów korzystnymi rabatami (są to oferty promocyjne typu: „nowy klient dostaje u nas 5 procent rabatu). Nie zapominają także o stałych klientach, którzy także mogą liczyć na korzystne rabaty. Popularnym chwytem reklamowym stały się różnego rodzaju programy lojalnościowe oraz konkursy dla klientów. Wiele sklepów internetowych do zakupionych przez klientów produktów dołącza próbki innych produktów. Ta forma zachęcania do robienia zakupów stosowana jest przez sklepy z kosmetykami.
Możliwości Internetu, jako narzędzia reklamy bardzo szybko dostrzegli specjaliści od marketingu. Reklama w sieci jest bardzo skuteczna, a przekaz reklamowy dociera do znacznie większej grupy odbiorców.