Do 2010 roku klienci, którzy chcieli kupić kompaktowe auto hybrydowe nie mieli zbyt dużego wyboru. Na rynku oferowana była Toyota Prius i kilka innych mniej znaczących modeli konkurencyjnych marek. Wszyscy, którzy chcieli poczuć w małej hybrydzie smak luksusu, charakterystyczny dla marek premium, byli mocno rozczarowani – Audi, BMW czy Mercedes nie mieli takiego pojazdu w swojej ofercie. Sytuacja zmieniła się, gdy marka produkująca najbardziej ekskluzywne samochody – Lexus, zaprezentowała światu swój najmniejszy model, czyli CT 220h.
Pod względem technicznym Lexus CT 220h to nic innego jak dobrze znana Toyota Prius. Czy jest to wada? Oczywiście, że nie! Prius to nadal niedościgniony wzór wśród samochodów hybrydowych, zatem adaptacja układu spalinowo-elektrycznego, zastosowanego w kompaktowej Toyocie, wprost do samochodu luksusowego, w żaden sposób nie można nazwać nietaktem. Parametry? Silnik spalinowy ma pojemność 1,8 litra i legitymuje się mocą 99 KM. Niewiele, ale nie zapominajmy o jednostce elektrycznej, która dokłada tu swoje 81 KM. Cały układ generuje niezłe osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10 s, a prędkościomierz kończy pracę na 180 kilometrze. W aucie kompaktowym są to całkowicie wystarczające wartości. Dużo istotniejsze jest spalanie, które tutaj wynosi 4,1 litra.
Auta luksusowe – Lexus (http://www.lexus-polska.pl) od zawsze słynęły ze świetnego wykończenia wnętrza. Nie inaczej jest w tym przypadku. Zastosowane materiały to tworzywa najwyższej próby, które wnoszą do wnętrza kompaktowego samochodu powiew luksusu znany z wyższych klas. To co wyróżnia model CT na tle konkurencji, to przestronność. W małym Lexusie miejsca jest pod dostatkiem i nawet osoby rosłego wzrostu poczują się w nim swobodnie. Już w standardzie otrzymujemy bardzo bogate wyposażenie, jeżeli jednak komuś będzie mało, lista opcji jest odpowiednio długa.
Zawieszenie o zaawansowanej konstrukcji wielowahaczowej zapewnia doskonały komfort jazdy a jednocześnie pozwala cieszyć się dynamicznym pokonywaniem zakrętów. Mimo zastosowania ciężkich akumulatorów, trzeba się mocno postarać żeby kompaktową hybrydę wytrącić z równowagi.