Surfowanie po Internecie pochłania dzisiaj także najmłodszych. W wirtualnym świecie najmłodsi mogą znaleźć ciekawe informacje, które pomogą im w poznawaniu świata. Ale buszowanie w sieci przez najmłodszych powinno odbywać się pod nadzorem rodziców. Dzięki temu korzystanie z sieci przyniesie najmłodszym użytkownikom wiele korzyści.
Zagrożenia czekające w Internecie
W Internecie na najmłodszych użytkowników czeka wiele niebezpieczeństw. Najczęściej mali surferzy mogą natknąć się na witryny, które promują pornografię i brutalne gry. Mogą też być narażeni na kontakty z oszustami czy pedofilami.
Jak ustrzec dziecko przed zagrożeniami?
Przede wszystkim rodzice powinni nauczyć dziecko, jak świadomie korzystać z Internetu. Dużym ułatwieniem jest wizyta na specjalistycznym portalu poświęconym korzystaniu z sieci przez dzieci w wieku przedszkolnym. Ze strony portalu można pobrać i zainstalować na komputerze ludzika, który będzie podpowiadał najmłodszym surferom, jak mogą ustrzec się przed internetowymi złodziejami, którzy chcą okraść konto rodziców czy przed pedofilami. Rodzice powinni także rozmawiać z dzieckiem o znajomościach, które zawiera w Internecie. Dziecko musi wiedzieć, że osoby, z którymi kontaktuje się w sieci mogą mieć wobec niego złe intencje. Rodzice powinny nauczyć młodego surfera, że nie może podawać swojego nazwiska, adresu i numeru telefonu. Dobrym pomysłem jest założenie w komputerze blokady rodzicielskiej. Witryny z treściami nieodpowiednimi dla dziecka będą dzięki niej niedostępne. Rodzice powinni także zwrócić uwagę w jakie gry bawi się w sieci ich dziecko. Powinny być to gry dostosowane do jego wieku.
Korzyści korzystania z Internetu
W sieci można znaleźć wiele stron z ciekawymi programami edukacyjnymi. Dla czterolatka bardzo interesujące są strony, na których można znaleźć programy zachęcające do układania rymowanek czy rysowania. Dla pięciolatka lepsze będą gry, które uczą na przykład liczenia.
Dzieci w wieku przedszkolnym nie powinny dziennie spędzać przy komputerze więcej niż czterdzieści pięć minut.