Wyjmując codziennie stos ulotek ze skrzynki pocztowej zastanawiamy się często ile drzew zostało zniszczonych, aby ta ulotka mogła sobie spokojnie leżeć w skrzynce, aby następnie, nawet bez przeglądania, wylądować w koszu. Ile farby drukarskiej zostało zużyte bezpowrotnie, wpływając niebezpiecznie na środowisko? Dodatkowo do ilu potencjalnych klientów taka ulotka dotarła, bo koro sami jej nawet nie przeczytaliśmy, to jak postąpili nasi sąsiedzi
? Takie pytania zadają sobie również agencje reklamowe, działy marketingu czy szefowie mniejszych lub większych firm. Jedyna sensowna odpowiedź na te pytania to reklama w internecie, stanowiąc tanią, szybką, powszechną i uniwersalną alternatywę do wszystkich innych rodzajów form przekazu komunikatów do naszych potencjalnych klientów.
Przekaz tradycyjny czy nowoczesny?
Ulotki czy reklama w papierowej gazecie pozwalają nam dotrzeć tylko do marginalnej ilości osób, których chcielibyśmy o nas i naszych produktach poinformować. Lepiej już prezentuje się reklama w telewizji, jednakże jej cena stanowi często barierę nie do przebicia, szczególnie dla mniejszych firm, tym bardziej, że spotów reklamowych wpływających na skuteczność przekazu musi być odpowiednio dużo.
Rozwiązanie, które nie konkurencji
Reklama w internecie pozostaje więc bezkonkurencyjna, szczególnie, że jej możliwości pozwalają nam dotrzeć do klientów z dalekich stron, o których moglibyśmy tylko pomarzyć. Sposoby szybkiego i bezpiecznego dowiezienia towaru do klienta, oddalonego nawet o tysiące kilometrów od nas otwierają nam dalekie rynki z tysiącami nowych klientów, dla których możemy być konkurencyjnym lub egzotycznym, a przez to ciekawym producentem różnych ciekawych produktów lub usług. Reklama w internecie pozwala odkryć nam nowych odbiorców, po których nie spodziewaliśmy się, że mogą być zainteresowani naszą firmą i dlatego nie wychodziliśmy do nich z inną formą reklamy. Na koniec jeszcze to co w niej jest najcenniejsze, że pozwala śledzić ruchy naszych klientów i odpowiednio reagować na ich potrzeby, odczytywane za pomocą wyszukiwanych przez nich haseł.