Komputeryzacja w błyskawicznym tempie zmienia oblicze szkoły. Tradycyjne pomoce naukowe zastępowane są cudami techniki, o jakich nie słyszeliśmy w dawniejszych latach. Jedną z najlepszych form przekazywania wiedzy jest informacja wizualna. Polega ona na prezentowaniu treści za pomocą obrazu – naturalistycznego lub schematycznego.
Dla dzieci młodszych produkuje się tradycyjne plansze dydaktyczne obrazujące przedmioty i zjawiska z otaczającego świata: rośliny, zwierzęta, układy planet, znaki drogowe, mapy kalendarze itp.
Plansze dydaktyczne
Plansze dydaktyczne spotykamy też w aptekach i przychodniach, informują one o zapobieganiu chorobom, pokazują sposoby udzielania pierwszej pomocy, ostrzegają przed zagrożeniami. Plansze dydaktyczne umieszczane w muzeach wprowadzają zwiedzających w realia epoki i uszczegóławiają dane dotyczące eksponatów. Dla starszej młodzieży i dorosłych znakomitym środkiem przekazu są tablice interaktywne. Niepozornie wyglądające białe ekrany, po podłączeniu do komputera ożywają. Ukazują się na nich obrazki, liczby, wykresy zdjęcia a nawet animacje. Ale to jeszcze nie wszystko! Tablice multimedialne są interaktywne, przesuwając po nich specjalnym rysikiem lub dłonią można zmieniać układ elementów, uzupełniać szablony, kreować nowe układy.
Pomoc także dla nauczyciela
Tablice multimedialne są nieocenioną pomocą dla nauczyciela. może on przygotować w domu prezentację komputerową związaną z tematyką i przebiegiem lekcji, zapisać ją na dysku, a po podłączeniu laptopa do tego urządzenia prowadzi zajęcia, które są dla uczniów o wiele atrakcyjniejsze niż w formie tradycyjnego wykładu. Osoby prowadzące wszelkiego typu szkolenia dla firm i instytucji wprowadzają tablice multimedialne jako podstawową technikę informacji wizualnej. Plansze dydaktyczne informujące lu ostrzegające spotykamy na każdym kroku w przestrzeni publicznej.