Największa siła tkwi obecnie w Internecie, gdzie ekspertami w różnych dziedzinach stają się zwykli ludzie, stając się blogerami i wypowiadając swoje zdanie na dany temat. Społeczność internetowa szybko podchwytuje to zdanie, ponieważ ten człowiek narodził się z nich i głośno mówi to co myśli większość.
To co w sieci jest największą wartością jest jej zasięg, który ogranicza tylko objętość kuli ziemskiej. Dzięki temu możemy dotrzeć z przekazem do najbardziej odległych stron świata, niepowstrzymani przez granice krajów czy zmieniające się kultury.
Warto stawiać na blogi
Z tego też korzystają właśnie blogerzy, których głos w jednej chwili rozprzestrzenia się po całej kuli ziemskiej. Prowadzony blog, jest to typowa reklama w internecie, która niesie pewien przekaz, mający za zadanie przekonanie lub poinformowanie odbiorców, siedzących po drugiej stronie wyświetlacza, o naszym komunikacie. Dlaczego ci zwykli niedawno ludzie stali się w krótkim czasie znanymi i cenionymi wśród różnych grup społecznych ekspertami w danych dziedzinach?
Środek przekazu na miarę XXI wieku
Właśnie dlatego, że reklama w internecie jest najskuteczniejszym środkiem przekazu. Tak powszechne niedawno ulotki, reklamy w gazetach czy sponsoringi różnych imprez dają tylko ułamek procenta skuteczności w porównaniu z jednym słowem rzuconym w internecie. Dlatego tak ważne jest aby było to słowo pozytywne, dzięki któremu cały świat będzie chciał zwrócić na nas uwagę i spróbować naszych produktów. Nagle nasz rynek zbytu wykroczy poza granice miasta, województwa, a nawet kraju, a liczba potencjalnych klientów zwielokrotni się w ciągu kilku sekund. Reklama w internecie ma jeszcze jedną zdecydowaną przewagę nad ulotkami czy ogłoszeniami w gazecie poza powszechnością, a mianowicie koszt dotarcia do potencjalnie zainteresowanego odbiorcy jest zdecydowanie najniższy. Biorąc pod uwagę liczbę odbiorców, ma to ogromne znaczenie dla kosztów firmy reklamującej się w internecie. Żadna ulotka nie zastąpi multimedialnego filmiku reklamowego potrafiącego wydobyć sedno reklamowanego produktu.