We współczesnym świecie coraz więcej kontaktów biznesowych odbywa się za pomocą komputerów i urządzeń mobilnych. Wydawać by się mogło, że tradycyjne formy dotarcia do nowych klientów (ulotki, broszury, katalogi) odeszły już do lamusa.
Nic bardziej błędnego. Druk katalogów to nadal doskonały sposób na dotarcie ze swoją ofertą do klientów.
W jakich branżach najlepiej sprawdzają się drukowane katalogi?
W zasadzie sprawdzają się one w każdej branży. Są jednak takie, w których sprawdzają się wyjątkowo dobrze. Do tych branż, w których trudno sobie wyobrazić dotarcie do klienta w inny sposób niż drukowanym folderem należą: branża kosmetyczna, motoryzacyjna, meblarska. Katalogi sprawdzają się również w świecie mody oraz w branżach, które oferują luksusowe produkty, na przykład alkohole z najwyższej półki cenowej.
Jaki katalog zamówić?
Decydując się na druk katalogów warto zastanowić się nad tym, czy lepiej sprawdzi się katalog szyty czy klejony? Każdy z nich ma swoje zalety. Katalogi szyte są bardzo trwałe. Strony połączone są w nim w sposób wyjątkowo solidny. Katalog może zostać wydrukowany na eleganckim papierze kredowym. Doskonale więc sprawdza się w przypadku, kiedy zamierzamy w nim prezentować luksusowe produkty adresowane do wyjątkowo wymagającym klientów. Wybór rodzaju katalogu – szytego bądź klejonego – w dużym stopniu zależy od profilu naszej firmy i prezentowanej w nim oferty. W zależności od potrzeb klienta, katalogi są mogą mieć pokryte folią okładki, a wydrukowane strony mogą zostać zabezpieczone dodatkowo warstwą lakieru dyspersyjnego. Katalogi można zamawiać w bardzo różnych formatach, począwszy od standardowego formatu A4 (210×297 milimetrów) poprzez format A5 (148×210 milimetrów) aż po format A6 (105×148 milimetrów). W niektórych drukarniach można zamówić druk katalogu także w nietypowym formacie, na przykład w formacie DL. Taki katalog będzie miał wymiary 210×99 milimetrów). Ten ostatni format jest rzadko stosowany w przypadku katalogów klejonych.
Katalog to dobry sposób na przedstawienie oferty firmy.