Rywalizacja o klienta między kwiaciarzami jest bardzo poważna, gdyż każdy klient zmieniający swojego ulubionego florystę to spory koszt – ekonomiczny, wizerunkowy i biznesowy. Doskonali w swoich fachu kwiaciarze przeważnie trzymają się stale tego samego miejsca, gdyż to w najbliższym sąsiedztwie znajduje się baza ich stałych klientów.
Wszystko jednak zmieniło wejście kwiaciarni internetowych do rywalizacji i uruchomienie nowych, o wiele bardziej innowacyjnych i konkurencyjnych usług jak i produktów. Współczesne kwiaciarnie internetowe to zdecydowanie więcej, niż wirtualny sklep, w którym można do koszyka wrzucać już przygotowane, sfotografowane i opisane przez kogoś bukiety. Obecnie, aby odnieść ze swoim pomysłem i firmą florystyczną w sieci sukces na miarę twojekwiaty.pl, trzeba zaproponować swoim użytkownikom o wiele więcej komplementarnych usług, wśród których absolutne minimum stanowią dzisiaj:
– kwiaciarnia online;
– sklep z upominkami, akcesoriami, dodatkami, kartkami online;
– konsultacje online;
– kurier/poczta kwiatowa;
– możliwość skomponowania własnego bukietu;
– aplikacje mobilne;
– fora społecznościowe;
– konkursy, rankingi, galerie.
Zaangażowanie dużych pieniędzy w biznes florystyczny to pomysł coraz większej liczby inwestorów. Wciąż pojawiają się jednak także nowe kwiaciarnie internetowe nie wspierane przez wielkie korporacje, zagraniczny kapitał, nie starające się przynależeć do żadnej z dużych grup i sieci.
Unikalne bukiety
Dlatego coraz ważniejsze jest, aby floryści powracali do korzeni, a więc myśleli przede wszystkim o pięknie i unikalności tworzonych przez siebie kompozycji kwiatowych. Bukiety, wiązanki i aranżacje z kwiatów mogą przypominać prawdziwe dzieła sztuki – żyjące i pachnące. Te kwiaciarnie, którym uda się przekonać swoich odbiorców do własnej niezaprzeczalnej klasy, w których floryści będą nie tyko odtwarzali trendy obecne we florystyce od dekad, lecz będą tworzyć własne nowe kierunki – z pewnością mogą odnieść wizerunkowy i finansowy sukces mimo nieustającej presji konkurencji.