W ostatnim czasie coraz głośniej w świecie marketingu internetowego mówi się o kampaniach Google AdWords. A wszystko za sprawą potencjału, jakie w nich drzemie. Nie da się bowiem ukryć, że to właśnie za ich pomocą wiele firm rozwija swoją działalność. Bo tego typu kampania pozwalają im wyróżnić się spośród konkurencji i pozyskać w krótkim czasie większą ilość klientów.
Czym jest AdWords
Aby odpowiedzieć a to pytanie, wystarczy zajrzeć do słowika branżowego, czy poszukać wypowiedzi specjalisty od marketingu internetowego, a następie wpisać w wyszukiwarkę Google wybraną przez siebie frazę, chociażby „kwiaciarnia internetowa” i przyjrzeć się wynikom. Na samej górze, a także na dole możemy zobaczyć linki do tego typu kwiaciarni, które są opatrzone znaczkiem „reklama”. Pomiędzy nimi znajdują się linki, które tego znaczka nie zawierają. Jak zapewne się domyślasz, te ze znaczkiem „reklama” to właśnie wynik działań, które określa się jako kampania AdWords.
Co daje Ci kampania AdWords?
Pewność, że bez względu na to, jak długo istnieje Twoja firma i od kiedy prowadzisz w internecie działania marketingowe, Twoja strona będzie wyświetlała się wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Twoja widoczność jest więc gwarantowana. A to ona przecież jest kluczem do sukcesu. Nie da się bowiem ukryć, że internauta szukając jakiejś firmy poprzez wyszukiwarkę odwiedza tak naprawdę strony tylko tych firm, które wyświetlają mu się w pierwszej, rzadziej w drugiej dziesiątce. Raczej nigdy nie odwiedza dalszych wyników. Jeśli Twojej strony nie będzie na górze, niestety liczba odwiedzających Cię potencjalnych klientów będzie naprawdę zminimalizowana. Jak więc widzisz obecność na pierwszych stronach jest niezwykle ważna, szczególnie, że konkurencja na ryku jest niezwykle szeroka.
Skuteczność kampanii
Jeśli kampania AdWords ma być skuteczna, osoby ją opracowujące powinny przestrzegać kilku podstawowych zasad. Po pierwsze ustalić konkretny cel kampanii. Po drugie rozdzielić kampanię na kilka sieci, a nie ograniczać się wyłącznie do sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć partnerską Google. Po trzecie ważne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Po czwarte kampanię należy dokładnie zaplanować. Do tego trzeba jeszcze pamiętać o tym, by stworzyć odpowiedni przekaz reklamowy, dobrać odpowiednie strony docelowe i ustawić konwersję. Przestrzeganie tych zasad potrafi podnieść zacznie skuteczność kampanii, co przekłada się na sukces reklamowanego podmiotu.
Jeśli zależy nam na szybkiej i skutecznej reklamie w Internecie, to kampania AdWords wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Pod warunkiem jednak, że jej przeprowadzeniem zajmie się osoba, która rzeczywiście dobrze zna realia i rozumie zasady panujące w wirtualnej rzeczywistości. Warto więc w takiej kwestii zaufać wyspecjalizowanym firmom, które kampanie organizują dla swoich klientów od pewnego już czasu.