Jedną z podstawowych zasad każdej firmy powinna być ta: „testuj wszystko, nie zakładaj nic”. To, dlatego, że wszyscy dobrze wiemy, że w sprzedaży nigdy nie wiadomo, jaka strategia zadziała – aż się jej nie sprawdzi.
Najważniejsze do zapamiętania jest to, że testowanie jest jedynym sposobem wykrycia tego, co działa – a co nie – tak samo w tradycyjnej sprzedaży, jak i w tej prowadzonej online – tym samym testowanie jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sposób wykładniczy. Jeśli weźmiesz sobie tę wskazówkę do serca i użyjesz jednego z poniższych testów, dowiesz się, że to prawda, zwłaszcza, gdy zaczniesz widzieć znaczną poprawę swojej sprzedaży.
Mniej produktów, więcej opisów
Oferuj tylko jeden produkt lub usługę na swojej stronie głównej. Czy sprzedajesz w swojej witrynie kilka produktów lub usług? Jeśli tak, zdecydowanie polecam przetestować, czy jest to najlepsza strategia dla Ciebie. Odkryliśmy, że oferowanie mniejszej ilości produktów w jednym miejscu, a więcej danych opisujących te produkty zawsze przekłada się na wyższą sprzedaż i to bez względu na to czy mowa o sprzedaży online właśnie czy też zasadzie, którą stosuje się w tradycyjnym marketingu opracowując gazetki promocyjne. Zamiast próbować zadowolić wszystkich, którzy odwiedzają Twoją witrynę, oferując szeroki zakres produktów z minimalnym szczegółem o każdym z nich, jeśli oferujesz tylko jeden produkt – lub jeden zestaw powiązanych produktów – naprawdę możesz skoncentrować się na jednym kluczowym zestawie korzyści i odpowiedzieć tym samym na wszystkie możliwe pytania i wątpliwości, jakie użytkownicy mogą mieć na temat danego produktu. I nie musisz przestać sprzedawać innych produktów – zawsze możesz je oferować swoim klientom z innych stron internetowych lub skorzystać z dalszych ofert.
Bez testów ani rusz!
Oczywiście, jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy będzie to działać z Twoimi docelowymi odbiorcami jest przetestowanie tego! Napisz list sprzedażową do swojego produktu i umieść to na swojej stronie głównej. Następnie uruchom testy przez tydzień lub dwa, aby zobaczyć, jak zwiększa się sprzedaż. Zanim zapadnie ostateczna decyzja, warto wziąć pod uwagę dostępne możliwości, jakie sugeruje nam rynek. Wiele z nich jest wartych naszej uwagi, wobec czego nie można o nich zapominać. Jeżeli chcesz czegoś więcej dowiedzieć się na temat dostępnych możliwości, to zdecydowanie powinieneś wziąć pod uwagę informacje znajdujące się w Internecie. Korzystając z informacji, które są na nich udostępnione będziemy w stanie dokonać najlepszego wyboru pośród wszystkich możliwych. Są to kwestie, które mają dla nas kolosalne znaczenie i pod żadnym pozorem nie można zapominać o korzyściach, jakie ze sobą niosą. Internet to źródło informacji, do którego warto sięgać, wobec czego pamiętajmy o nim.