Naprawa czy wymiana części samochodowych nigdy nie jest sprawą prostą. Często wymaga podjęcia nie łatwej decyzji o skorzystaniu z autoryzowanego serwisu samochodowego lub też wybrania tańszej, aczkolwiek nie zawsze przecież jakościowo gorszej alternatywy. Podobnie jest w przypadku pompowtryskiwaczy, które są dosyć drogimi elementami samochodów wyposażonych w silniki diesla.
Jeśli już zdecydujemy się na ich naprawę to warto zdawać sobie sprawę z różnic. Raczej rzadko nieautoryzowana naprawa da dokładnie taki sam efekt jak regeneracja pompowtryskiwaczy. Jak wiadomo pompowtryskiwacze odpowiedzialne są za prawidłowe dozowanie i dostarczanie paliwa do pracującego silnika.
Ich uszkodzenie czy też nieprawidłowe dopasowanie będzie w dłuższej perspektywie bardzo niekorzystne dla działającego silnika. Zakłady, które chcą dokonywać regeneracji, na ogół muszą posiadać specjalny certyfikat od danego producenta, poza tym regeneracja pompowtryskiwaczy przeprowadzana może być oczywiście także w autoryzowanych serwisach. Pierwszym wymogiem są tutaj odpowiednie warunki, w których naprawa jest przeprowadzana oraz umiejętności i kwalifikacje, które muszą posiadać pracownicy, którzy taką naprawę przeprowadzają.
W przeciwnym wypadku istnieje całkiem spore ryzyko, że część poddana naprawie będzie w mniejszym lub większym stopniu działać inaczej aniżeli oryginalna, a to jak już wspomnieliśmy może powodować wiele nieprzyjemnych skutków, na ogół w dłużej perspektywie, ale także i natychmiast po zainstalowaniu takiej części.
Jednym z typowych objawów nieprawidłowego funkcjonowania pompowtryskiwaczy jest spadek mocy silnika, nawet o kilkanaście koni mechanicznych. Natomiast przeprowadzona w odpowiednich warunkach regeneracja pompowtryskiwaczy ma na celu naprawę części w taki sposób, aby miała ona dokładnie takie same parametry jak oryginalna. Dobrą wiadomością dla kierowców jest to, że regenerowane pompowtryskiwacze mogą być nawet o około 70 procent tańsze od nowych, oryginalnych odpowiedników.