Wielu osobom wydaje się, że pozycjonowanie stron jest dziecinnie proste. Ot wystarczy tylko pozyskiwać linki. Najlepiej robić to w ilościach hurtowych. Być może tak było jeszcze kilka lat temu. Od tego czasu sytuacja zmieniła się wręcz diametralnie. Zastanówmy się zatem, czym dokładniej zajmuje się agencja SEO.
Odpowiedź na to pytanie nie jest zbyt trudna. Główne zadanie takiej agencji to pozycjonowanie i optymalizacja. Pytanie tylko co dokładnie oznaczają w chwili obecnej te pojęcia? Bo, jak wiemy, wiele w kwestii pozycjonowania zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat. Jak dobrze wiemy fundamentem skutecznego, i przynoszącego oczekiwane efekty pozycjonowania, jest optymalizacja SEO. Aby witrynę pozycjonować należy najpierw przygotować ją do tego procesu. Oczywiście niezbędny w tym przypadku okaże się z pewnością audyt SEO. O ile agencja ma pracować na stronie, którą dla Klienta przygotowała inna firma, to niezbędne będzie sprawdzenie tejże witryny. Audyt ma wykazać, jakie elementy strony wymagają poprawy. Prace z zakresu optymalizacji przygotują witrynę do właściwego pozycjonowania. Brak optymalizacji może z kolei sprawić, że, pomimo intensywnych działań SEO, strona nie osiągnie pozycji, jakich od niej oczekujemy. Reasumując, zaraz po podpisaniu umowy z Klientem agencja SEO powinna przeprowadzić kompleksowy audyt strony, która ma być przez nią pozycjonowania.
Kolejnym etapem będzie skuteczne pozycjonowanie stron. Określenie bardzo enigmatyczne, gdyż nie mówi nam żadnych konkretnych rzeczy. Co można określić mianem skutecznego pozycjonowania? Tak naprawdę nie ma na to gotowego i jednego szablonu. Praca agencji SEO w dużej mierze opiera się na licznych testach. Te, które wypadają pozytywnie, są wdrażane na stronach Klientów. Z drugiej strony bardzo szybko może się okazać, że zaplanowana kampania SEO nie daje oczekiwanych efektów. Wszystko przez dosyć częste aktualizacje algorytmu wyszukiwarki. Dlatego też w krótkim czasie musi zostać opracowana nowa strategia SEO, która pozwoli na dalszy postęp i wzrost pozycji.
W kontekście pozycjonowania warto jeszcze wspomnieć o pojęciu „SEO Content Marketing”. Jak wiemy Google coraz większą wagę przywiązuje do jakości treści na stronach. Dlatego trzeba dbać o to, aby przygotowane teksty były w wysokim stopniu merytoryczne. Dzięki temu możemy zamieszczać je w dobrych, popularnych serwisach. To daje naszej stronie pozytywnego „kopa” w wynikach wyszukiwania, a także sprawia, że potencjalni Klienci trafiają na naszą witrynę bezpośrednio z danej publikacji, artykułu bądź eseju.
Dobra i skuteczna agencja SEO powinna sprawnie łączyć działania z zakresu pozycjonowania oraz marketingu w jedną całość. Dzięki temu może pozyskać nie tylko mocne linki do strony, ale także realnych Użytkowników zainteresowanych tematyką publikacji.